• آدرس : تهران ، مجیدیه ، خیابان شهید علی اکبر همائی ، بن بست جدید ، پلاک۵ ، طبقه اول
  • شماره تماس : 88397913 021 – 88454172 021 – 86029277 021

واردات پودر کاکائو

واردات پودر کاکائو   امروزه در کشورمان از رونق و اهمیت بالایی برخوردار بوده و بسیاری از تجار و تولیدکنندگان صنایع غذایی با اخذ مجوزهای لازم از ارگان‌های ذیربط، اقدام به تهیه این محصول از کشورهای تولیدکننده می‌نمایند. پودر کاکائو که درنتیجه فرآوری دانه‌های کاکائو و طی مراحل مختلف، تهیه می‌گردد، ازجمله محصولاتی است که بومی مناطق آفریقایی و برخی کشورهای آمریکایی بوده اما می‌توان برخی کشورها مانند ترکیه را نیز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان این محصول در دنیا دانست. این ماده اغلب در بسته‌هایی به وزن 25 کیلوگرم تولید و روانه کشورهای متقاضی در سرتاسر جهان اعم از ایران می‌شود و سپس به‌عنوان ماده اولیه و موردنیاز کارخانه‌های مختلف تولید مواد خوراکی، عرضه می‌گردد.

واردات پودر کاکائو

به‌این‌ترتیب و با توجه به اهمیت این محصول در صنایع غذایی و تولیدی کشور، ادامه این نوشتار را به ارائه اطلاعاتی در زمینه واردات پودر کاکائو اختصاص خواهیم داد

پودر کاکائو، کاربردها و مزایایی آن

پودر کاکائو در نتیجه خشک شدن و حذف چربی یا کره از دانه‌های کاکائو حاصل می‌شود که تحت فرآیند و مراحلی تخصصی صورت می‌پذیرد. این محصول اصلی‌ترین ماده در تولید انواع شکلات و یا به‌عنوان طعم‌دهنده در بسیاری از مواد خوراکی مانند انواع دسر، شیرینی، کیک، بستنی، نوشیدنی، بیسکوئیت و… مورد استفاده قرار می‌گیرد که واردات پودر کاکائو توسط شرکت مدرن تجارت خاوران در حال انجام است. اما علاوه بر کاربرد آن به‌عنوان یک طعم‌دهنده عالی، این ماده سرشار از ترکیباتی است که تأثیر مهمی در حفظ سلامتی بدن دارد. شاید بتوان کاکائو را یکی از مهم‌ترین منابع پلی‌فنل‌ها دانست که نوعی آنتی‌اکسیدان‌ طبیعی است و در بهبود جریان خون، کاهش فشارخون، رفع برخی التهابات و همچنین کمک به کنترل قند و کلسترول خون تأثیر به سزایی داشته و از طرفی خطر بروز بیماری‌های کلیوی، حملات قلبی و یا سکته مغزی را نیز به حداقل می‌رساند.

به‌این‌ترتیب و با توجه به مزایای متعدد این محصول و کارایی فراوان آن در صنایع غذایی، شرکت‌های بسیاری در زمینه واردات پودر کاکائو مشغول به فعالیت هستند که از آن میان، مدرن تجارت خاوران با بهره‌مندی از تجربه بالا و دانش کافی، یکی از شرکت‌های معتبر واردات پودر کاکائو در کشورمان شناخته می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش پودر کاکائو از طریق دکمه تماس با ما اقدام نمایید تماس با ما

مهم‌ترین خریداران پودر کاکائو در ایران

ایران یکی از کشورهای مهم در امر واردات پودر کاکائو در خاورمیانه به شمار می‌رود و بر این اساس رقمی بالغ‌بر 12 میلیارد دلار، صرف خرید این محصول می‌شود. واردات این ماده عمدتاً باهدف تأمین نیاز کارخانه‌های صنایع غذایی و برای تولید انواع شکلات، کیک و کلوچه، بستنی و یا به‌عنوان مواد اولیه در کارگاه‌های قنادی و حتی تولید لوازم آرایشی و بهداشتی صورت می‌گیرد. درخواست خرید پودر کاکائو از طرف مراکز پخش و خریداران عمده این ماده در بازار جهت فروش فرله و یا برای بسته‌بندی و عرضه به بازار نیز بسیار زیاد بوده و بخش وسیعی از واردات این ماده پرکاربرد را به خود اختصاص می‌دهد.

واردات پودر کاکائو

مناسب‌ترین پودر کاکائو در بازار ایران

معمولاً واردات پودر کاکائو با توجه به درصد چربی آن و میزان استفاده‌ای که در کارخانه‌های تولیدی دارند، صورت می‌گیرد. مثلاً اکثر شرکت‌های تولیدی در کشورمان از پودر کاکائوی تیره‌رنگ و با ۱۰ الی ۱۲ درصد چربی استفاده می‌کنند. درواقع تیره‌تر بودن رنگ پودر کاکائو در تولید انواع شکلات و محصولات خوراکی، کارایی بیشتر و بهتری دارد. ارتباط مستقیم با شرکت‌های واردکننده برای تهیه بهترین و باکیفیت‌ترین محصول، راهکار مناسبی برای خریداران پودر کاکائو است که برند مدرن تجارت خاوران می‌تواند شما را برای رسیدن به این مهم راهنمایی کند.

قیمت پودر کاکائوی وارداتی

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های واردکننده پودر کاکائو در کشور به‌عنوان تأمین‌کننده و پشتیبان خریداران این ماده محسوب می‌شوند، به‌راحتی می‌توان انواع پودر کاکائو از برندهای معتبر دنیا را در کشورمان یافت. همین مسئله موجب گردیده که امکان تهیه پودر کاکائو برای کارخانه‌های تولیدی و شرکت‌های مصرف‌کننده با کیفیت بالا و قیمت‌هایی بسیار مناسب فراهم شود. البته شایان‌ذکر است که قیمت این محصول، بسته به عواملی همچون برند محصول، کشور تولیدکننده، کیفیت و درصد چربی آن می‌تواند متفاوت باشد. با این‌وجود، واردات پودر کاکائو ضمن تأمین نیاز مشتریان به محصولاتی خالص و مرغوب، شرایطی را جهت عرضه مناسب قیمت این محصول فراهم ساخته است.

بهترین برندهای وارداتی پودر کاکائو

  • پودر کاکائو  محصول کشور هلند و یکی از نمونه‌های محبوب و معروف در میان انواع محصولات وارداتی به‌حساب می‌آید. مهم‌ترین ویژگی این پودر کاکائو، کیفیت بی‌نظیر، طعم عالی و رنگ تیره آن است.
  • پودر کاکائو محصول کشور ترکیه و ازجمله باکیفیت‌ترین برندها در واردات پودر کاکائو بوده که علاوه بر سطح کیفی بالا، قیمت مناسب نیز دیگر دلیل محبوبیت و تقاضای بالا جهت خرید این پودر کاکائو می‌باشد.
  • پودر کاکائوی اندونزی نیز در زمره محصولاتی است که دارای طرفداران بسیاری بوده و به‌واسطه مرغوبیت بالا و قیمت مناسب، موردتوجه اکثر تولیدکنندگان مواد غذایی قرارگرفته است.
  • پودر کاکائو آلمانی است که با توجه به تطابق بالای آنالیز این محصول با استانداردهای مورد تائید وزارت بهداشت، گزینه‌ای مناسب جهت استفاده تولیدکنندگان داخلی به‌حساب می‌آید.
  • پودر کاکائو فرانسوی نیز با برخورداری از شاخصه‌هایی همچون درصد چربی استاندارد، رنگ عالی و طعم دهندگی فوق‌العاده ازجمله بهترین محصولات در واردات پودر کاکائو شناخته می‌شود.
  • پودر کاکائو  اسپانیا محصولی شناخته‌شده و مرغوب است که با دارا بودن درصد چربی 10 تا 12، کاملاً مناسب تولیدکنندگان کشورمان می‌باشد.

شرایط واردات پودر کاکائو به کشور

به‌طورکلی قوانین خاصی از جانب گمرک جهت واردات همه محصولات به کشور در نظر گرفته‌شده که واردات پودر کاکائو نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. اما به‌تازگی تعرفه‌ها و شرایط واردات این محصول، دستخوش تغییراتی شده که تجار و واردکنندگان پودر کاکائو می‌بایست به آن توجه داشته باشند.

به این صورت که در گذشته جهت خرید و واردات این محصول از کشورهای خارجی، شرط داشتن کارت بازرگانی جهت ثبت سفارش و تحویل محصول به گمرک کافی بود. در چنین شرایطی واردکننده نیز با اخذ تأییدیه‌های لازم از وزارت بهداشت و پرداخت عوارض مربوط به گمرک، اقدام به خریداری محصول موردنظر خود از کشورهای مختلف و واریز ارز از طریق ال سی می‌نمود.

اما در این سال‌ها و پس از اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان، قوانین واردات کالا نیز دچار تغییراتی شد که طی آن جابه‌جایی وجوه واردات به‌صورت ال سی، مقدور نمی‌باشد. به‌این‌ترتیب، واردکنندگان همه محصولات اعم از پودر کاکائو، ملزم به انتقال وجه از طریق صرافی‌های مورد تائید بانک‌های داخلی بوده و نمی‌توانند صرف با داشتن کارت بازرگانی اقدام به خرید پودر کاکائو کنند.

واردات پودر کاکائو

خرید پودر کاکائو وارداتی ، واردات پودر کاکائو از ترکیه

خرید پودر کاکائو وارداتی امروزه در ایران بسیار مورد تقاضا است و به دلیل آنکه کیفیت کاکائوی آفریقای جنوبی معروف تر می باشد و به دلیل دسترسی های غیرممکنی که به این منبع پودر کاکائو بوجود آمده است تقریبا تمامی پودر کاکائو مورد نیاز در ایران از طریق کشور ترکیه تامین می شود.

انواع پودر کاکائو ترکیه

پودر های کاکائوی که از طریق ترکیه واردات ان به ایران صورت می گیرد در یکی از انواع  موارد زیر می باشد که بر حسب کیفیت و بازاری که دارند از قمیت های متفاوتی برخوردار می باشند. اگر قصد خرید انواع پودر کاکائو را دارید حتما با مدرن تجارت از طریق راه های ارتباطی که در سایت موجود است با ما تماس بگیرید .

در پی ارتباط مستقیم شما با مجموعه مدرن تجارت قیمت های اصلی و بدون واسطه را دریافت خواهید کرد و همچنین اطمینان حاصل خواهید کرد که از بهترین و درجه یک ترین محصول خرید داشته اید.

نمونه های پودر کاکائو که از ترکیه به واسطه مدرن تجارت وارد می شود عبارتند از :

  • پودر کاکائو لاتامارکو
  • پودر کاکائو نچرال
  • پودر کاکائو S9 آلتین مارکا
  • پودر کاکائو S8 التین مارکا
  • پودر کاکائو اولکر ulcer

خرید پودر کاکائو مرغوب

کاکائو علاوه بر اینکه در لیست غذاهای فوق العاده قرار دارد ، منبع عالی روی است. ما آن را بدون شکر انتخاب خواهیم کرد تا از مزایای آن برای سلامتی خود بهره مند شویم. واردات پودر کاکائو ، پودر کاکائو به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است که با بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا مبارزه می کند. علاوه بر این ، کاکائو در کنترل احساسات نقش دارد و به کاهش آن کمک می کند.
تمام مزایایی که پودر کاکائو دارد در نوع خالص و مرغوب آن نهفته است پس در نتیجه خرید پودر کاکائو مرغوب از این جهت حائز اهمیت می باشد که بتواند اثرات مفید خود را داشته باشد . همه ی مشتریان به دنبال پودر کاکائو مرغوب و خالصی هستند که وارد کشور می شود و گروه بازرگانی مدرن تجارت واردات پودر کاکائو مرغوب و خالص را بصورت استاندارد و با قیمت مناسب بدون واسطه انجام می دهد. اگر قصد خرید پودر کاکائو وارداتی مرغوب و خالص را برای فعالیت های کسب و کارتان را دارید با ما ارتباط بگیرید و مطمئن باشید که مشتری دائمی و همیشگی ما خواهید شد.

پودر کاکائو در چه محصولاتی استفاده می شود ؟

بیشتر افراد تصور می کنند که از پودر کاکائو فقط در شیر کاکائو استفاده می شود، اما تعداد دیگری از محصولات نیز وجود دارد که از پودر کاکائو در ترکیبات خود بهرمند می شوند و کیفیت محصولات تولیدی را بالا می برند.

پودر کاکائو به دلیل دو ویژگی اصلی آن مورد استفاده قرار می گیرد: ابتدا طعم و سپس رنگ محصول.

رنگ پودر کاکائو بر رنگ محصول نهایی کاربر تأثیر می گذارد. از آنجا که رنگ جنبه بسیار مهمی از پودر کاکائو است، در اینجا جزئیات بیشتری توضیح داده شده است. واردات پودر کاکائو
سه عامل تعیین کننده رنگ است ، یعنی خود محصول ، منبع نور مورد استفاده و مشاهده کننده ای که می تواند شخصی باشد که تجزیه و تحلیل بصری انجام می دهد ، یا وسیله ای برای اندازه گیری نور است. برخلاف مشاهده انسان ، هرگونه ذهنیت. نتایج متر سنجی را می توان با استفاده از تعدادی محاسبات ریاضی به روش های مختلف بیان کرد. روشی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، روش کمسیون بین المللی روشنایی است که در آن رنگ به عنوان یک نقطه سه بعدی تعریف می شود.

قیمت خرید عمده پودر کاکائوی خارجی

به طور کلی قیمت پودر کاکائو نیز همانند هر محصول دیگری تحت تاثیر برخی عوامل تعیین می شود که از آن جمله می توان به نوع پودر، برند، کشور تولیدکننده، درصد چربی، درجه خالصی و همچنین کیفیت و مرغوبیت آن اشاره کرد. اما میزان و حجم خرید مشتری نیز از جمله مواردی است که در قیمت پودر کاکائو می تواند نقش مستقیم و تاثیرگذاری داشته باشد. به این صورت که قیمت خرید عمده پودر کاکائوی خارجی به طور چشمگیری کاهش یافته و برای خریدار کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

فروش پودر کاکائو

پودر کاکائو نیز یکی از عناصر موجود در محصولات شکلات فوری است. برای مثال ، این پودرها پودرهایی هستند که می توانند در شیر یا آب به حالت تعلیق درآیند و از آنها برای تهیه نوشیدنی های فوری شکلاتی استفاده می شود. در محصولات فوری ، پودر کاکائو معمولاً به دانه های قند چسبیده است. سطح سوسپانسیون پودر موجود در آب یا شیر را می توان با استفاده از پودر کاکائو تحت درمان با لسیتین بهبود بخشید ، در حالی که اطمینان حاصل کنید که مقدار لسیتین اضافه شده ، یعنی معمولاً 1-5٪ (بسته به پودر کاکائو).

تولید پودرکاکائو در کجا صورت می گیرد؟

برای واردات پودرکاکائو اصل باید بدانید که کاکائو از کدام موقعیت جغرافیایی تولید می شود. کشاورزان کاکائو در سراسر جهان سالانه حدود پنج میلیون تن دانه کاکائو تولید می کنند. بزرگترین کشورهای تولید کننده کاکائو ساحل عاج و غنا هستند که بیش از نیمی از تولید کاکائو در جهان را تشکیل می دهند. بیش از یک سوم دانه های کاکائو در اروپا فرآوری می شود.

بیشتر کاکائو در غرب آفریقا تولید می شود
در طول سالهای 2021/2022، تقریباً 4.9 میلیون تن کاکائو در سراسر جهان تولید شد. ساحل عاج و غنا دو کشور بزرگ در عرصه تولید کاکائو هستند که بیش از 60 درصد از تولید جهانی کاکائو را به خود اختصاص داده اند ، و کشور اکوادور با 7 درصد در رتبه های بعدی قرار دارد. در آسیا، مهمترین کشوری که کاکائو جهان را تولید میکند اندونزی می باشد.

تولید کاکائو در 40 سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است و تا 95 درصد از دانه های کاکائو در بازارهای کالاهای بین المللی معامله می شود. بازار کاکائو بی ثبات است و در معرض روندها و نوسانات مختلف است. افزایش و کاهش به ویژه به دلیل بی ثباتی سیاسی، کمبود تولید مرتبط با آب و هوا و تولید بیش از حد در کشورهای در حال رشد است. آخرین نقطه پایین قیمت در سال 2016/2017 به دست آمد، زمانی که رکورد برداشت باعث شد قیمت ها به پایین ترین سطح خود در ده سال گذشته سقوط کند. از آن زمان، قیمت ها به طور پیوسته در حال افزایش است.

اروپا بزرگترین پردازشگر دانه های کاکائو است
دانه های کاکائو در سراسر جهان به توده کاکائو، کره کاکائو، پودر کاکائو، شکلات یا سایر محصولات کاکائو تبدیل می شوند. حدود یک سوم برداشت سالانه در اروپا آسیاب می شود. تنها در هلند، 628000 تن – یا 12 درصد از برداشت جهانی – آسیاب می شود. سوئیس تقریباً 53000 تن کاکائو را فرآوری می کند که معادل 1 درصد از تولید جهانی کاکائو است.

سوئیس با مصرف سرانه 11.6 کیلوگرم در سال 2021، پیشتاز آمار بین المللی است. به طور متوسط، یک فرد در سوئیس سالانه ده برابر بیشتر از یک فرد در هند شکلات مصرف می کند.

واردات کاکائو به سوئیس
سوئیس دانه های کاکائو را عمدتا از غنا و اکوادور وارد می کند. در سال 2021، تقریباً 140000 تن کاکائو و محصولات کاکائو وارد شد که بیشتر به صورت دانه کاکائو و کره کاکائو بود. این معادل واردات حدود 120000 تن معادل دانه کاکائو است. فقط بخش کوچکی به عنوان محصولات نیمه تمام یا تمام شده وارد می شود. صادرات معادل کاکائو عمدتاً به صورت شکلات پر نشده و توده کاکائوی پرچرب است.
کشاورزی کاکائو
کاکائو ماده اصلی شکلات است. کشاورزی کاکائو 5 تا 6 میلیون کشاورز در کشورهای در حال توسعه را فراهم می کند که تقریباً همه آنها در مزارع کوچک کار می کنند. در سراسر جهان، آنها سالانه حدود پنج میلیون تن دانه کاکائو تولید می کنند. سوئیس نه تنها خانه بسیاری از برندهای شکلات، بلکه سایر شرکت های فعال بین المللی است که نقش مهمی در زنجیره ارزش جهانی کاکائو دارند.

شکلات از دانه های کاکائو تخمیر شده و خشک شده (Theobroma ) تهیه می شود. درخت کاکائو همیشه سبز کوچک بومی جنگل های بارانی استوایی آمریکای مرکزی و جنوبی است. امروزه کاکائو در یک نوار نازک در امتداد استوا، در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه کشت می شود. دو تولید کننده بزرگ کاکائو در جهان – ساحل عاج و غنا – بیش از نیمی از تولید جهانی کاکائو را تشکیل می دهند. بیشتر کاکائو توسط میلیون ها کشاورز کوچک در مزارع پنج هکتاری یا کمتر تولید می شود.

نحوه سفارش و خرید پودر کاکائو

برای خرید پودر کاکائو می بایست پس از شناسایی شرکت های معتبر در این زمینه و اطمینان از کیفیت و اصل بودن محصولات آنها، یک لیست قیمت از انواع برندهای موجود دریافت کنید. این لیست به شما امکان مقایسه قیمت های ارائه شده را با سایر مراکز فروش فراهم می سازد و در صورت مناسب بودن قیمت ها می توانید جهت خرید عمده پودر کاکائوی خارجی به مقدار دلخواه تصمیم گیری و اقدام نمائید.

البته توجه داشته باشید برای بهره مندی از مزایایی که به خریداران عمده تعلق می گیرد، باید همان ابتدا حجم سفارش خود را مشخص کنید. در این صورت کارشناسان فروش، قیمت فروش مقدار پودر کاکائوی مد نظر شما را اعلام خواهند کرد. شایان ذکر است با توجه به اینکه هیچ واسطه ای برای فروش پودر کاکائو وجود ندارد، می توانید با بهترین قیمت، محصول خود را خریداری کنید.

شرکت مدرن تجارت خاوران با برخورداری از سالها تجربه و سابقه واردات پودر کاکائو می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش پودر کاکائو از طریق دکمه تماس با ما اقدام نمایید تماس با ما