• آدرس : تهران ، مجیدیه ، خیابان شهید علی اکبر همائی ، بن بست جدید ، پلاک۵ ، طبقه اول
  • شماره تماس : 88397913 021 – 88454172 021 – 86029277 021

واردات تیتانیوم دی اکسید

تیتانیوم دی اکسید
تیتانیوم دی اکسید (TiO2) به اشکال مختلف میکرومتری و نانومتریک وجود دارد. به ویژه به صورت پودر، به دلیل خاصیت جذب اشعه ماوراء بنفش و همچنین به عنوان رنگ خوراکی استفاده می شود. TiO2 همچنین خواص دیگری مانند مقاومت شیمیایی، پایداری حرارتی و پتانسیل فوتوکاتالیستی را نشان می دهد.

دی اکسید تیتانیوم چیست؟ واردات تیتانیوم دی اکسید

دی اکسید تیتانیوم یک ماده سفید روشن است که در درجه اول به عنوان یک رنگ کننده شدید در طیف گسترده ای از محصولات رایج استفاده می شود. همچنین دارای چندین ویژگی کمتر شناخته شده است که آن را به یک عنصر بسیار مفید و مهم در مبارزه ما با تغییرات آب و هوایی و برای پیشگیری از سرطان پوست تبدیل می کند.

این سفیدترین و درخشان ترین رنگدانه شناخته شده است که دارای ویژگی های بازتابی است. همچنین توانایی انتشار و جذب اشعه UV را دارد.

دی اکسید تیتانیوم برای چه استفاده می شود؟

مصارف تیتانیوم دی اکسید بیشتر در رنگ‌ها، پوشش‌های کاتالیزوری، پلاستیک‌ها، کاغذها، مواد دارویی و ضدآفتاب‌ها، بسته‌بندی، جوهر چاپ ، لوازم آرایشی، خمیر دندان و بعنوان رنگ خوراکی در صنایع غذایی نیز استفاده می‌شود.

رنگ فوق العاده سفید، خواص بسیار و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش، TiO2 را به یک جزء بسیار محبوب در بخش های صنعتی و مصرفی تبدیل کرده است که در ده ها محصول روزمره استفاده می شود.

 

واردات تیتانیوم دی اکسید

کاربردهای تیتانیوم دی اکسید:

این محصول کاربردهای متنوعی را در بخش‌های مختلف مانند مواد غذایی، منسوجات، ساخت‌وساز، تجهیزات حمل‌ونقل و غیره گزارش می‌دهد. بنابراین، TiO2 در ترکیب طیف گسترده‌ای از محصولات نهایی مانند رنگ‌ها، لوازم آرایشی مانند ضدآفتاب‌ها و همچنین داروها، خمیردندان‌ها، محصولات غذایی یا محصولات ساختمانی (ساختمان و کارهای عمومی) استفاده می‌شود.

پوشش‌ها، کاغذسازی و پلاستیک‌ها سه حوزه اصلی کاربرد دی اکسید تیتانیوم هستند. سایر زمینه های کاربرد شامل جوهر، الیاف شیمیایی، لوازم آرایشی، لاستیک، صنایع غذایی و پزشکی است. استفاده از دی اکسید تیتانیوم برای غیر رنگدانه عمدتاً در زمینه های مینا، سرامیک، خازن، میله های جوش، کاتالیزورها و زمینه نانو دی اکسید تیتانیوم است که نیاز به خواص نوری دی اکسید تیتانیوم دارد اما به خاصیت پوششی آن نیاز ندارد.

پوشش
در حال حاضر، پوشش ها بزرگترین حوزه کاربرد دی اکسید تیتانیوم هستند. TiO2 مصرف شده توسط صنعت پوشش، 60-58 درصد از کل مصرف رنگدانه های دی اکسید تیتانیوم را تشکیل می دهد. در حال حاضر پرمصرف ترین رنگدانه در صنعت پوشش دی اکسید تیتانیوم می باشد که تقریبا بیش از 50 درصد هزینه رنگ های پوشش و 10 تا 25 درصد هزینه مواد اولیه پوشش را به خود اختصاص داده است.

پلاستیک
پلاستیک در حال حاضر دومین مصرف کننده رنگدانه های دی اکسید تیتانیوم است که 18 تا 20 درصد از کل تقاضای جهانی دی اکسید تیتانیوم را به خود اختصاص می دهد. مقدار دی اکسید تیتانیوم اضافه شده به پلاستیک بسته به انواع و کاربردهای آن متفاوت خواهد بود، که مقدارش معمولا بین 0.5٪ تا 5٪ می باشد. هم اکنون تولیدات محصولات پلاستیکی سالیانه به بیش از 60 میلیون تن و میزان مصرف دی اکسید تیتانیوم به 600000 تن رسیده است. دی اکسید تیتانیوم دارای قدرت پوشش دهی، پراکندگی و سایر خواص فیزیکی و شیمیایی است که تا حد زیادی مطابق با الزامات استانداردهای تولید محصولات پلاستیکی صنعتی برای عملکرد و کیفیت است.

کاغذ سازی
در حال حاضر از کل میزان مصرف دی اکسید تیتانیوم یازده درصد به کاغذ سازی اختصاص یافته است. کاربرد دی اکسید تیتانیوم در صنعت کاغذ بسیار شبیه به کاربرد در صنعت تولید پلاستیک است. هر دو به عنوان رنگدانه پایه استفاده می شوند. در صنعت کاغذ، دی اکسید تیتانیوم می تواند به عنوان پرکننده نیز استفاده شود. برای بهبود خواص نوری کاغذ برای افزایش بهتر کدورت آن از جمله بهبود روشنایی، سفیدی، صافی، یکنواختی و غیره استفاده می شود.

جوهر
کیفیت سفیدی دی اکسید تیتانیوم تضمین شده است، مقاومت در برابر آب قوی است، قدرت پنهان سازی زیاد است، و مقاومت در برابر آب و هوا، مقاومت در برابر حرارت و خواص شیمیایی بسیار پایدار است. ضروری ترین ماده تولیدی در صنعت جوهر، دی اکسید تیتانیوم می باشد. دی اکسید تیتانیوم موجود در جوهر نه تنها عملکردی در بهبود براقیت و زیبایی دارد، بلکه می تواند خواص جوهر را نیز بهبود بخشد.

مستربچ
توسعه یافته در دوران مدرن مستربچ رنگ است که توانسته کاربردهایی در رنگ آمیزی محصولات پلاستیکی و همچنین سایر سیستم ها داشته باشد. اصل آن این است که مقدار زیادی رنگدانه را در رزین قرار دهیم تا یک ترکیب پلیمری برای رنگ آمیزی آماده شود. اجزای اصلی عبارتند از: رزین، رنگدانه، پخش کننده و غیره.

لوازم آرایشی و مراقبت از پوست
در محصولات مراقبت از پوست و آرایشی، از دی اکسید تیتانیوم به عنوان رنگدانه و به عنوان غلیظ کننده کرم ها استفاده می شود. در ضدآفتاب ها، TiO2 به ویژه به شکل نانومتری به دلیل شفافیت و توانایی جذب اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود.

واردات تیتانیوم دی اکسید

انواع دی اکسید تیتانیوم
دی اکسید تیتانیوم بر اساس میزان مصرف به دو دسته رنگدانه و بدون رنگدانه تقسیم می شود. عمدتاً برای رنگدانه های سفید از نوع دی اکسید تیتانیوم درجه رنگدانه استفاده می شود.

دی اکسید تیتانیوم بدون رنگدانه در درجه اول برای خلوص در نظر گرفته شده است. در این میان نقش اصلی را مقاومت در برابر دمای بالا و همینطور خواص نوری آن ایفا می کند.

خواص فیزیکی دی اکسید تیتانیوم چیست؟
دی اکسید تیتانیوم چندین ویژگی منحصر به فرد دارد که آن را برای بسیاری از کاربردها ایده آل می کند.

نقطه ذوب بسیار بالا 1843 درجه سانتیگراد و نقطه جوش 2792 درجه سانتیگراد است. بنابراین به طور طبیعی در حالت جامد یافت می شود و حتی به شکل ذرات آن در آب نامحلول است. TiO2 همچنین دارای خواص عایق است

برخلاف سایر مواد سفید که در نور کمی زرد به نظر می رسند، TiO2 همیشه سفید روشن به نظر می رسد.