• آدرس : تهران ، مجیدیه ، خیابان شهید علی اکبر همائی ، بن بست جدید ، پلاک۵ ، طبقه اول
  • شماره تماس : 88397913 021 – 88454172 021 – 86029277 021

فروش لسیتین شکلات

فروش لسیتین شکلات به عنوان یکی از افزودنی های مهم و پرکاربرد صنعت شیرینی و شکلات در انواع جامد و مایع و حجم های مورد نظر صورت می پذیرد. لسیتین که یک نوع مکمل مهم و حیاتی در صنایع تولیدی به شمار می رود، ترکیبی به دست آمده از زرده تخم مرغ است و در تهیه انواع محصولات غذایی، دارویی و به ویژه صنعت ساخت شکلات دارای استفاده می باشد. به طوری که معمولا چیزی در حدود 25 تا 35 درصد شکلات ها از این افزودنی مهم تشکیل شده است. استفاده از لسیتین علاوه بر آنکه به کاهش ویسکوزیته محصول کمک زیادی می کند، موجب مصرف کمتر کره کاکائو نیز خواهد شد. از همین رو تهیه این ماده برای کارخانه های شکلات سازی از اهمیت بالایی برخوردار است و در ادامه به بیان نکات مهم درباره فروش لسیتین شکلات خواهیم پرداخت.

کاربرد لسیتین شکلات

ویسکوزیته یا مقاومت مایعات در برابر جریان، یکی از خواص مهمی است که در تولید شکلات و پوشش های ترکیبی، مورد توجه قرار می گیرد. این موضوع از آنجایی حائز اهمیت است که این محصولات در اشکال متنوع، قالب گیری و تهیه می شوند و باید بدون کوچکترین حباب هوا و یا شکستگی به حالت های گوناگون حتی به صورت یک پوشش نازک روی انواع شیرینی و آب نبات قرار بگیرند. در چنین مواقعی از کره کاکائو یا روغن های گیاهی برای بهبود و کنترل خاصیت سیالی شکلات استفاده می شود که تهیه این مواد نیز مقرون به صرفه نیست. لذا بهترین راهکار برای کم کردن ویسکوزیته محصول، استفاده از لسیتین است. به این صورت که با افزودن ۰/۵ درصد لسیتین به پوشش شکلاتی می توان شرایط ویسکوزیته محصول را به حالتی که از 5 درصد کره کاکائو استفاده شده، کم کرد. درواقع فروش لسیتین شکلات به تولیدکنندگان برای کاهش روغن های پوششی مورد نیاز و هزینه های صرف شده کمک زیادی می کند.

زمان و نحوه افزودن لسیتین شکلات

در دستورالعمل تولید شکلات توجه به زمان افزودن لسیتین بسیار با اهمیت و حیاتی است. چراکه در این صورت می توان از جذب این مکمل توسط ذرات کاکائو جلوگیری کرد. بنابراین بخشی از لسیتین در شروع کار و بخش دوم آن در انتهای فرآیند تولید به ترکیبات شکلات اضافه می گردد. البته در مواردی نیز برای نرم کردن محصول، درصد کمی از لسیتین پیش از ریفاینر به ترکیب شکلات افزوده می شود و باقیمانده این افزودنی نیز پیش از پایان یافتن فرآیند کنچ به مخلوط اضافه خواهد شد. این شیوه موجب کاهش ویسکوزیته شکلات یا پوشش شکلاتی می شود در حالی که حاوی کمترین مقدار چربی نیز هست. بنابراین به همان اندازه ای که فروش لسیتین شکلات در تولید محصولی باکیفیت و مقرون به صرفه مهم است، نحوه و زمانبندی استفاده از آن نیز قابل اهمیت می باشد.

مزایای استفاده از لسیتین شکلات

با توجه به اینکه جذب رطوبت موجود در شکلات و دیگر پوشش های ترکیبی توسط ذرات شکر، موجب چسبندگی و افزایش اصطلاک میان ذرات می شود، افزودن لسیتین می تواند منجر به سهولت در لغزش ذرات بر روی یکدیگر و کاهش ویسکوزیته گردد. به این صورت که ذرات لسیتین دارای دو بخش آب دوست و آب گریز است که بخش آب دوست آن به ذرات شکر و قسمت آبگریز آن برای واکنش با فاز چربی اطراف شکر آزاد می ماند. بنابراین شاهد کاهش اصطکاک و ویسکوزیته شکلات و افزایش سیالیت یا لغزندگی ذرات خواهیم بود. درواقع می توان گفت یکی از مزایای فروش لسیتین شکلات برای تولید انواع شکلات و پوشش های شکلاتی، جلوگیری از جذب رطوبت توسط شکر و کلوخه شدن آن می باشد.

تاثیر لسیتین بر کیفیت شکلات

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، افزودن لسیتین طی دو مرحله به شکلات که بخش عمده آن معمولا در انتهای فرایند تولید است، احتمال جذب لسیتین توسط ذرات کاکائو و کاهش کارایی آن را کاهش می دهد. همچنین صحبت شد که در مواردی برای نرم کردن محصول، بخشی از لسیتین پیش از مرحله رول ریفاینر یا تصفیه کننده غلتکی و مابقی نیز قبل از پایان کنچ به ترکیب افزوده خواهد شد. به این ترتیب، شکلات با بیشترین مقدار لغزندگی و کمترین درصد چربی تولید می شود که عملا موجب بهبود کیفیت محصول خواهد شد.

مصرف بیش از اندازه لسیتین

علاوه بر فروش لسیتین شکلات به کارخانه ها، مقدار مصرف آن نیز در تولید محصول باکیفیت بسیار مهم است. چراکه مصرف بیش از اندازه لسیتین در شکلات نه تنها هیچ کاربردی در بهبود ویسکوزیته محصول ندارد بلکه موجب تاثیر منفی بر شکلات یا پوشش های ترکیبی نیز خواهد شد. همچنین استفاده زیاد این مکمل منجر به نرم شدن بیش از حد شکلات و همچنین صرف زمان بیشتر جهت ایجاد حالت بلوری می گردد. به همین دلیل برای کاربرد این ماده و استفاده از اثرات مثبت آن، رعایت مقدار استاندارد و تعیین شده، ضروری است. به این صورت که درصد لسیتین موجود در ترکیبات شکلات با 30 درصد چربی نباید بیشتر از یک درصد شود.

خرید لسیتین شکلات

به طور کلی برای یک تولید خوب، در اختیار داشتن مواد اولیه درجه یک از اهمیت بالایی برخوردار است و از آنجا که صنعت شکلات و شیرینی امروزه از جایگاه ویژه ای در تجارت برخوردار است، توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد. با این توضیح می توان گفت که خرید لسیتین نیز یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در روند تولید بهترین و مرغوب ترین شکلات ها محسوب می شود. تا جایی که شرکت های شکلات سازی می بایست جهت تهیه و خرید بهترین نوع این مکمل، معتبرترین گزینه های خرید و مراکز فروش لسیتین شکلات را پیش روی خود داشته باشند.

خرید مستقیم لسیتین از واردکننده

برای بهره مندی از مزایا و نتایج مثبتی که لسیتین شکلات به همراه دارد، یافتن شرکت هایی که دارای سابقه و اعتبار لازم در خرید و فروش این افزودنی هستند، ضروری است. شرکت های واردکننده و مراکز فروش عمده این محصول با عرضه لسیتین باکیفیت به تولیدکنندگان شکلات برای رشد و پیشرفت کمک زیادی می کنند. ضمن آنکه قیمت های فروش لسیتین شکلات توسط این مراکز بسیار مناسب و به صرفه خواهد بود.

فروش عمده لسیتین شکلات

فروش عمده لسیتین شکلات شرایط خوب و مناسبی را برای تولیدکنندگان و کارخانه های فعال در این زمینه فراهم می سازد به طوری که علاوه بر سهولت و سرعت در تهیه لسیتین مورد نیاز، امکان بهره مندی از مزایای دیگری همچون قیمت مناسب نیز وجود دارد. درواقع با خرید عمده هر نوع مواد اولیه از جمله لسیتین، سطح توانایی تولید شرکت ها و کارخانه های شکلات سازی، افزایش خواهد یافت و دستیابی به اهداف مد نظر که مهم ترین آنها رونق تولید و سوددهی بالا است، امکانپذیر می شود. با این توصیفات می توان گفت که عرضه و فروش لسیتین شکلات به صورت عمده نفش پررنگ و مهمی در موفقیت کارخانه های تولیدی دارد.

شرکت های واردات لسیتین شکلات

لسیتین شکلات که از مواد اولیه بسیار مهم برای شکلات سازی است در دو نوع پودری و مایع تولید می گردند که نوع مایع آن معمولا به صورت بشکه های ۲۴۰ لیتری تولید و به بازار عرضه می شود. در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار موجود می باشد که یکی از نمونه های مطرح و شناخته شده آن ویلمار هند است. تهیه این برند و با هر برند با کیفیت دیگری، تنها از عهده شرکت های واردات لسیتن شکلات بر می آید. به همین دلیل کارخانه های تولیدکننده که دغدغه زیادی برای تهیه لسیتین در حجم و کیفیت بالا دارند، بهتر است با شناخت مراکز معتبر، بهترین برندهای موجود در بازار را در هر حجم و اندازه ای خریدرای کنند. بهترین مراکز فروش مستقیم و بی واسطه این محصول، شرکت های فعال در عرصه واردات و فروش لسیتین شکلات هستند که مسیر مشتریان را برای رسیدن به محصول دلخواه کوتاهتر و سریعتر می کند.