• آدرس : تهران ، مجیدیه ، خیابان شهید علی اکبر همائی ، بن بست جدید ، پلاک۵ ، طبقه اول
  • شماره تماس : 88397913 021 – 88454172 021 – 86029277 021

خرید سوربیتول مایع در شکلات سازی

خرید سوربیتول مایع در شکلات سازی برای استفاده از قابلیت شیرین کنندگی آن و یا محافظت از بافت محصول تولیدی، از اقدامات حائز اهمیت به شمار می رود. سوربیتول مایع را می توان از جمله مواد اولیه پرکاربرد و مهم در صنایع غذایی و به ویژه تولید انواع شکلات دانست که به واسطه برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد مانند شیرین کنندگی، کنترل رطوبت و بافت ساز بودن آن، همواره مورد استقبال کادر تولید و صنعتگران بوده است. لذا با توجه به تاثیر سوربیتول در بهبود طعم و کیفیت محصول مورد نظر، تولیدکنندگان و فعالان حوزه غذایی در تناژ بالا اقدام به خرید این افزودنی اولیه و با ارزش می کنند. به همین منظور ما نیز قصد داریم در ادامه این مقاله، اطلاعاتی مفید در رابطه با خرید سوربیتول مایع در شکلات سازی را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

 

سوربیتول مایع چیست؟

سوربیتول مایع (Liquid sorbitol) نوعی ترکیب محلول در آب با طعم شیرین است که در بیشتر میوه ها نظیر سیب، زردآلو، هلو، آلو، انجیر، خرما، توت و… وجود دارد اما منبع تولید آن برای کاربردهای تجاری، معمولا از نشاسته سیب زمینی و شربت ذرت می باشد. این محصول یکی از مواد اولیه رایج در بسیاری از محصولات غذایی است که در کنار طعم شیرین، دارای خواص مرطوب کنندگی و قوام دهنده نیز هست. شیرینی این ماده ۶۰ درصد بیشتر از ساکارز بوده و در مقابل دارای کالری کمتر (حدود یک سوم) می باشد. این ماده همچنین دارای مزایای متعددی برای سلامت بدن و ارگان های مهمی مانند دستگاه گوارش، دهان و دندان است و استفاده از آن در تولید انواع شکلات و شیرینی و حتی محصولات رژیمی بلامانع و بسیار پرفایده می باشد. بر همین اساس خرید سوربیتول مایع در شکلات سازی و تولید انواع شیرینی جات از توجیه قابل قبولی برخوردار است.

 

خواص سوربیتول مایع

سوربیتول مایع به لحاظ برخورداری از ویژگی های متنوع که یکی از مهم ترین آنها کنترل رطوبت است، در تولید انواع محصولات غذایی به ویژه شیرینی و شکلات که تمایل زیادی به خشک‌ و سخت ‌شدن دارند، مفید و پرکاربرد است. درواقع این ماده دارای خاصیت تثبیت ‌کنندگی رطوبت بوده و به حفظ رطوبت و تازگی مواد کمک می کند. به همین دلیل طراوت اولیه محصولاتی که از سوربیتول مایع در ترکیبات آنها استفاده شده، محفوظ مانده و ماندگاری آنها بیشتر است.

همچنین سوربیتول مایع را می توان جایگزین مناسبی برای ساکارز دانست که علی رغم شیرین کنندگی بیشتر، دارای کالری و قند کمتری بوده که ضمن بهبود طعم محصول در جلوگیری از چاقی و عوارض ناشی از آن نیز موثر است. درواقع این افزودنی به آرامی و با نفوذ به روده، جذب و سپس در کبد متابولیزه می ‌شود. بنابراین تولید محصولات رژیمی نیز از اهداف مهم خرید سوربیتول مایع در شکلات سازی است. این ماده، در مقایسه با ساکارز نیز یک شیرین کننده فساد ناپذیر شناخته می شود.

 

کاربرد سوربیتول مایع در شکلات سازی

کاربرد سوربیتول مایع در شکلات سازی

در بخش قبل اشاره کردیم که سوربیتول مایع یک شیرین کننده بسیار مطلوب برای تولید شکلات و محصولاتی با قند کم است. به همین دلیل این محصول در تولید انواع شکلات به ویژه شکلات تخته ای مورد توجه می باشد. البته کاربرد سوربیتول مایع منحصر به شکلات سازی نیست و در تولید انواع محصولات غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما با توجه به اینکه درصد شیرینی سوربیتول در مقایسه با ساکاروز پنجاه برابر ولی با کالری کمتر است، در تولید شکلات و محصولات رژیمی دارای کاربرد وسیع تری می باشد. تولیدکنندگان نیز از آنجا که اهمیت زیادی برای سلامت مصرف کنندگان و جلب رضایت مشتریان قائل هستند، در تلاش برای تهیه مواد اولیه درجه یک و خرید سوربیتول مایع در شکلات سازی می باشند.

 

مراکز فروش سوربیتول مایع

مراکز فروش سوربیتول مایع

مراکز فروش سوربیتول مایع در کشور، عمدتأ شرکت های معتبر بازرگانی هستند که در زمینه واردات این ماده و سایر افزودنی های مورد نیاز صنایع غذایی و کارخانه ها فعالیت می کنند. توجه به تجربه و سابقه این مراکز فروش به شما کمک می کند که ضمن تهیه محصولی با کیفیت و درجه یک، بتوانید از قیمت های مناسب و راهنمایی کارشناسان فروش در زمینه خرید سوربیتول مایع در شکلات سازی نیز بهره مند شوید.

 

خرید عمده سوربیتول مایع

پیش تر نیز صحبت شد که افزودن این ماده به شکلات مانع از خشک شدن و یا سفتی بیش از حد محصول می شود و با توجه به اهمیت کیفیت شکلات برای تولیدکنندگان، فراهم نمودن مقادیر فراوان از این ماده برای افزودن به ترکیبات شکلات ضروری می باشد. درواقع تولیدکنندگان شکلات از مشتریان همیشگی سوربیتول مایع هستند که در اغلب مواقع محصول مورد نیاز خود را به شکل عمده و در تناژ بالا خریداری می کنند. این گروه از مصرف کنندگان سوربیتول مایع می بایست جهت استفاده از خدمات فروش عمده و برخورداری از تخفیفاتی که برای فروش حجم های بالا در نظر گرفته می شود، مستقیمأ به مراکز فروش و واردکنندگان این ماده مراجعه کنند. درواقع با مراجعه به این مراکز، علاوه بر حذف واسطه ها، اطمینان بیشتری از کیفیت محصول خریداری شده حاصل می شود و خرید سوربیتول مایع در شکلات سازی نیز به صرفه تر خواهد بود.

 

نتیجه گیری

در این مطلب به برخی از ویژگی های مهم سوربیتول مایع اشاره شد که برخورداری از همین ویژگی ها از دلایل کاربرد گسترده آن در تولید انواع مواد خوراکی و شکلات بوده و از افزودنی های محبوب و پرفروش به حساب می آید. به همین دلیل تولیدکنندگانی که کیفیت نهایی محصول برای آنها با اهمیت است و ارزش و احترام زیادی برای رضایت مشتریان خود قائل هستند، از این ماده جهت بهبود کیفیت و ماندگاری تولیدات خود بهره می برند. لذا خرید سوربیتول مایع در شکلات سازی از نیازمندی های همیشگی صاحبان صنایع و کارخانه های تولید شکلات به حساب می آید.